قانون الجن
امتیاز بدین:
4/17647058823529
۱۱ دی ۱۴۰۰
قانون الجن
یکی از محبوب‌ترین قصه‌های پرتقال و همینطور یکی از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان جهان، مجموعه‌ی مایکل وی نوشته‌ی ریچارد پل اوانزه. یادتونه قبلا توی وبلاگ پرتقال در مورد ترکیب شدن ژانرها صحبت کردیم؟ قصه‌های مایکل وی از همین دست کتاب‌ها هستن و هم توی ژانر فانتزی و هم توی ژانر علمی-تخیلی قرار می‌گیرن. این مجموعه که جلد اولش سال 2011 منتشر شد همیشه جزو کتاب‌های پرفروش بوده و جوایز متعددی بُرده.

ریچارد پل اوانز، یک نویسنده‌ی همه‌فن‌حریف
آقای ریچارد پل اوانز یه نویسنده‌ی آمریکاییه که بخاطر مجموعه‌ی مایکل وی و قصه‌هایی مثل «جعبه‌ی کریسمس» در ژانرهای مختلف معروف شده. ریچارد هم داستان می‌نویسه و هم کتاب‌های ناداستان نوشته و تابحال جایزه‌های زیادی برده و کتاب‌هاش به بیش از 22 زبان مختلف دنیا ترجمه شدن. جالبه بدونین که ریچارد هم مثل مایکل شخصیت کتاب مایکل وی مبتلا به سندروم تورته. ریچارد کتاب مایکل وی رو برای پسرش که اون هم اسمش مایکله نوشته.

مایکل وی: قدرت تو دست شماست
اگه بخوایم بدون لو دادن و اسپویل کردن داستان در مورد مایکل وی حرف بزنیم باید از اینجا شروع کنیم: مایکل یه پسربچه‌ی معمولی نیست و مشکلات زیادی داره، دچار سندرم تورته و به خاطر همین خیلی‌ها سر به سرش می‌ذارن. سندروم تورت باعث می‌شه آدم حرکات ناگهانی بکنه یا ناخواسته صداها یا کلماتی رو به زبون بیاره یا حتی داد بزنه؛ ولی خیلی زود مایکل متوجه می‌شه یه تفاوت دیگه با بقیه‌ی بچه‌ها داره: می‌تونه الکتریسیته ایجاد کنه و جریان برق رو کنترل کنه! 
طولی نمی‌کشه که مایکل گروهی دیگه از بچه‌هایی که مثل خودش می‌تونن برق رو کنترل کنن رو پیدا می‌کنه و با هم الکتروکلن رو تشکیل می‌دن تا راز قدرت‌هاشون رو کشف کنن؛ اما پیدا شدن سر و کله‌ی گروهی مرموز به اسم الجن زندگی همه‌اشون رو تهدید می‌کنه. شرکتی بزرگ که قصد داره دنیا رو تسخیر کنه؛ مایکل و بقیه‌ی اعضای الکتروکلن راهی جز مبارزه با الجن برای نجات دنیا ندارن. 
1. زندانی سلول 25
2. قیام الجن
3. جدال با آمپر
4. اژدهای یشمی
5. طوفان آذرخش
6. سقوط هادس
7. آخرین درخشش
هفت کتاب اصلی مجموعه‌ی مایکل وی هستن که نشر پرتقال همه رو با ترجمه‌ی فرانک معنوی امین منتشر کرده!

مایکل وی و بچه‌های الکتریک
بیاید کمی در مورد مایکل وی و دوست‌هاش صحبت کنیم، شخصیت‌‌هایی که توی دنیای کتاب کودک و نوجوان خیلی محبوب هستن. این‌ها سه دوستی هستن که گروه الکتروکلن رو تشکیل دادن و بعدا بقیه‌ی بچه‌ها به اون‌ها پیوستن.
مایکل وی
مایکل یه نوجوان 14 ساله مبتلا به سندروم تورته که متوجه می‌شه خودش و سه تا از دوستاش یه قدرت خاص دارن: اون‌ها می‌تونن جریان برق و الکتریسیته رو کنترل کنن. وقتی مادر مایکل دزدیده می‌شه باید با کمک دوست‌هاش، هوشش و همینطور قدرت‌هاش با گروه مرموز الجن مقابله کنن.
قدرت‌ها:
توانایی شوک دادن به دیگران از طریق تماس
توانایی جذب قدرت الکتریسیته دیگران
تیلور
قدرت‌ها:
امکان دستکاری جریان الکتریکی مغز، گیج کردن آدم‌ها و خواندن ذهن
تارا
قدرت‌ها:
قدرت‌های مشابه خواهر دوقلویش تیلور، اما با قدرت و تسلط بیشتر. توانایی دستکاری احساسات آدم‌ها

اِلجِن، عطش پایان‌ناپذیر برای قدرت
دشمن اصلی مایکل و اعضای الکتروکلن، شرکتی بزرگ به اسم الجنه. قبل از شروع ماجراهای کتاب مایکل وی، الجن یه شرکت بزرگ بین‌المللی بود که تجهیزات پزشکی تولید می‌کرد. اما بعد از به دنیا اومدن بچه‌های الکتریک مثل مایکل و دوستانش، دکتر هچ رییس الجن خیلی زود با استفاده از قدرت‌های بچه‌ها الجن رو تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا کرد که بخش بزرگی از انرژی جهان رو تامین می‌کرد. الجن اگرچه به ظاهر شرکتی بود که سوخت تجدید‌پذیر تولید می‌کرد اما در واقع یه ارتش شخصی بود که مقاصد شخصی هیئت مدیره‌ی فاسدش رو دنبال می‌کرد. 

ارتش الجن: نگهبانان رازهای تاریک
الجن یک ارتش خصوصی بسیار بزرگ داره که کارهای کثیفشون رو براشون انجام می‌ده. این ارتش قوانین بسیار عجیب و غریب و سخت‌گیرانه‌ای داره. نگهبان‌های الجن بزرگ‌ترین تهدید علیه مایکل و اعضای الکتروکلن هستن.

قانون الجن؛ راهنمایی برای طرف‌داران مایکل وی
علاوه بر هفت کتاب اصلی، ریچارد پل اوانز یه کتاب جانبی و تکمیلی هم برای مایکل وی بازها نوشته. قانون الجن در واقع کتابچه‌ی قوانین و دستورالعمل‌هاییه که همه‌ی نگهبان‌های الجن باید بهشون پایبند باشن. نگهبان‌های الجن آدم‌های عادی نیستن. قوانین خیلی سفت و سختی دارن و جوری تربیت می‌شن که باور داشته باشن هرکاری می‌کنن درسته و الجن چیزی جز خیر و صلاح دنیا نمی‌خواد. این کتابچه‌ی کوچیک اونقدر مهمه که همه‌ی نگهبان‌های الجن «موظف» هستن که مو به موش رو حفظ کنن و در غیر این صورت تنبیه می‌شن. سرپیچی از قوانین این کتابچه یا باور نداشتن به اصول نگهبانان الجن می‌تونه عواقب خیلی بدی براشون داشته باشه. شاید بخاطر همین سخت‌گیری‌ها باشه که نگهبان‌های الجن تبدیل به گروهی ترسناک از سربازهای زبده ولی بی‌احساس شدن.
توی این کتاب هرچیزی که لازمه در مورد الجن و طرز تفکرشون بدونین براتون توضیح داده شده. از سوگندی که سربازها موقع پیوستن به ارتش الجن یاد می‌کنن و باید بهش وفادار باشن و یونیفورم‌ها و نوع سلام نظامیشون گرفته تا پیشینه‌ی تاریخی الجن، البته به روایت خودشون؛ خوندن این کتاب برای همه‌ی طرفدارهای مایکل وی ضروریه. چطور می‌شه بدون داشتن شناخت و اطلاعات کافی دشمنی به این قدرتمندی رو شکست داد؟
این کتاب هم مثل کتاب‌های اصلی مایکل وی توسط خود ریچارد پل اوانز نوشته شده و بهتون کمک می‌کنه دنیای مایکل وی رو بهتر و عمیق‌تر درک کنین. پیشنهاد ما اینه که این کتاب رو بعد از اینکه چند جلد اول رو خوندین مطالعه کنین تا یه وقت چیزی از داستان لو نره. اگه قانون الجن رو توی کتابخونه‌ات نداری همین حالا و.قتشه که مجموعه‌ات رو کامل کنی و اگه هنوز (خدای نکرده!) مایکل وی رو نخوندی، حالا که ویراست جدیدش منتشر شده وقت خوبیه که به جمع طرفدارهای مایکل وی اضافه بشی!
 

در مورد این پست نظر بده !

پرتقالی شو!

به حساب کاربری خودتون وارد شوید