اصلاً چطور شد کرونا وارد زندگیمون شد؟
امتیاز بدین:
3/23809523809524
۱۵ آذر ۱۴۰۰
اصلاً چطور شد کرونا وارد زندگیمون شد؟

تا همین لحظه که دارین این‌جا این متن رو می‌خونین دیگه همه‌مون از وجود این موجود کوچیک و عجیب و غریب خبر داریم. انگار همین دیروز بود که شنیدیم یه ویروس کوچولو‌موچولو داره وارد بدن آدم‌ها میشه.(آخه کی فکرشو می‌کرد این ریزه میزه دنیا رو این‌‎جور به‌هم بریزه؟)
از اون موقع همه چیز زندگیمون تغییر کرد. مدرسه رفتن، درس خوندن، معاشرت با دوستا و فامیلامون، بیرون رفتن و تفریحاتمون، خلاصه همه چی خیلی یهویی عوض شد.
اول که هیچی از این موجود نمی‌دونستیم. همه‌مون خیلی گیج و سردرگم بودیم و دانشمندا تلاش می‌کردن یه راه حلی پیدا کنن.(که خوشبختانه تونستن) 
بهمون گفتن تو خونه بمونیم و مدرسه نریم، با کسی رفت و آمد نکنیم، در مواقع ضروری که بیرون می‌رفتیم باید ماسک می‌زدیم و به سطوح دست نمی‌زدیم، خلاصه که حسابی اون اوایل سخت گذشت، حتی شاید خودمون یا یکی از نزدیکامون هم با این ویروس مریض شده باشیم.( ای بابا! چقدر غُر داریم!)

 

حتماً شما هم نگرانی‌های کرونایی دارین!

تا حالا شده با بزرگتراتون در موردش حرف بزنین؟ از نگرانی‌هاتون و فکرایی که تو ذهنتونه صحبت کردین؟  بعضی‌هامون ممکنه نگران باشیم، خب این خیلی طبیعیه! اولین‌باره که یه اتفاق مثل این رو تجربه می‌کنیم! حتی بزرگترا هم کلی نگران شدن و استرس گرفتن! 
ولی چاره چیه؟ نگرانی که فایده نداره! (یادته وقتی سرما می‌خوردی، تو خونه نگهت می‌داشتن و به مدرسه نمی‌فرستادن تا بقیه هم مریض نشن؟)
خب حالا هم همینطوره، ولی این ویروس خطرناک‌تر از سرماخوردگیه، برای همین ما تو خونه می‌مونیم تا مطمئن بشیم که ویروسی نشیم. اونایی هم که ویروسی شدن تو خونه‌هاشون می‌مونن تا مطمئن بشن که ویروسشون رو به کسی منتقل نمی‌کنن.

 

مبارزه با کرونا!(با روحیه‌ی قوی ادامه می‌دیم)

حالا که چند وقتی از شروع کرونا گذشته، کم‌کم در موردش بیشتر فهمیدیم، با شناخت این ویروس تونستیم با ترس‌هامون مواجه بشیم و نگرانی‌هامون داره از بین می‌ره. یاد گرفتیم چطور باید باهاش کنار بیایم و به زندگی عادی برگردیم.
اینو یادمون نمی‌ره که زندگی ادامه داره و بعضی اوقات باید سختی‌ها رو تحمل کنیم و در اون شرایط سعی کنیم بهترین کاری که بلدیم رو انجام بدیم. مطمئن باشین که کلی دانشمند و پزشک و کارکنان سلامت هستن که از ما مراقبت می‌کنن و داروها و واکسن‌های جدید درست می‌کنن، تا همه چی دوباره مثل قبل یا شایدم بهتر از قبل بشه.

 

یه نقشه‌ی جدید به کمک کتابِ "من این طوری‌ام" بِکش! 

بعضی‌هامون ممکنه این روزا به طور محدود به مدرسه برگشته باشیم. با این حال هنوز هم مثل قبل نمی‌تونیم با دوستامون معاشرت کنیم و باید مراقب سلامتی خودمون و بقیه باشیم. باید ماسک بزنیم و از هم فاصله بگیریم و تندتند دستامونو بشوریم.(درعوض می‌تونیم دوستا و معلمامون رو دوباره ببینیم و کلی چیزای جدید یاد بگیریم.)
پس کارایی که بزرگترامون برای رعایت بهداشت بهمون یاد دادن رو اول از همه بذارین تو برنامه‌تون، چه تو خونه(چه وقتی که حضوری به مدرسه می‌رین) اونا رو رعایت کنین و حتی سعی کنین مهربانانه به دیگران هم یاد بدین و حمایتشون کنین (یادتون باشه که تو مدرسه همه باید ایمن باشن!)
اگر باید تو خونه بمونین می‌تونین یه نقشه‌ی خلاقانه بکشین.
 یه کم جدی بشین! آستین‌هاتونو بالا بزنین! 
می‌تونین با کمکِ کتاب کودک و نوجوانِ "من این طوری‌ام" شروع کنین،که اول ببینین جریان چیه.
نشر پرتقال این کتاب رو در مورد این ویروس کوچولوی تاج‌دار منتشر کرده! 
بهتون نشون داده این ویروس چطور به وجود اومده و زندگی می‌کنه و وقتی بخونینش می‌فهمین جریان از چه قراره.
بعد از اون برای خودتون روتین‌های جدید درست کنین! یعنی چی؟
یعنی با توجه به محدودیت‌ها یه برنامه‌ی جدید برای هر روز زندگیتون درست کنین!

حالا روتین جدید دوره‌ی کرونا چیه ؟ 

وقتشه همگی دست به کار شین!به قسمت جذابش رسیدیم.
یه لیست از  بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان که دلتون می‌خواد بخونین، بنویسین و پیدا کنین.(یه سر به لیست کتاب‌های سایتِ انتشارات کودک و نوجوان پرتقال بزنین)، بعد هم یه لیست از بازی‌های جذابی که می‌تونین با خودتون یا بزرگترا، یا حتی آنلاین با دوستاتون انجام بدین، تهیه کنین.
با دوستاتون و فامیل‌هاتون به صورت تصویری تماس بگیرین و باهاشون وقت بگذرونین.
برنامه‌ریزی کنین که هر روز ورزش کنین(می‌تونین از بزرگترا یا اَپ‌های آنلاین کمک بگیرین) یا بازی‌هایی کنین که حرکت‌های بدنی داشته باشین.
لیست سرگرمی‌های دیگه‌ای که خیلی دوست دارین بنویسین. مثلاً نقاشی، آشپزی ،کلاس‌های آنلاین، موسیقی، رقص! 
یادتون باشه هروقت احساس خوبی نداشتین یا نگران بودین حتماً با مامان و بابا یا معلمتون در موردش حرف بزنین و ناراحتیتون رو براشون تعریف کنین. این روزها به ما یاد می‌دن قوی بمونیم و با شرایط سخت کنار بیایم و صبور باشیم، پس چه کاری بهتر از این که از هر لحظه‌تون خیلی خوب استفاده کنین و منتظر روزهای بهتر باشین.

 

 

در مورد این پست نظر بده !

پرتقالی شو!

به حساب کاربری خودتون وارد شوید