ژانر ماجراجویی
امتیاز بدین:
4/34615384615385
۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ژانر ماجراجویی

یکی از پرطرفدارترین ژانرها تو سینما و ادبیات ژانر ماجراجوییه. ژانری که تو دل‌مون هیجان و دلهره می‌اندازه و مو به تن‌مون سیخ می‌کنه. علم اونقدر پیشرفت کرده که حتی جلوه‌های ویژه‌ی فیلم‌ها هم هیجان‌انگیزتر از قبل شده‌اند. این یعنی در طول سال‌ها علاقه‌ی آدم‌ها به ژانر ماجراجویی نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده. 
کتاب‌هایی با ژانر ماجراجویی، داستان‌های هیجان‌انگیزی‌اند که تجربه‌های جدید یا مکان‌های عجیب و غریب رو به تصویر می‌کشند و تعریف می‌کنند. داستان‌هایی از دزدهای دریایی، سفر در دل تاریخ، جست‌وجو برای قاره‌های گمشده‌ها، حماسه‌های صحرایی یا جنگلی، پیدا‌کردن گنج، گشتن دنبال چیزهای گم‌شده یا ناشناخته و ... همه موضوع داستان‌های ماجراجویی رو تشکیل می‌دن.
ژانر ماجراجویی شباهت زیادی به ژانرهای دیگه مثل ژانر فانتزی داره... تو داستان‌هایی با ژانر ماجراجویی قهرمان و شخصیت اصلی داستان می‌دونه که چه چالش‌های زیادی رو در پیش داره؛ و تصمیم داره بهشون غلبه کنه. و برای رسیدن به هدفش همه‌ی موانع رو پشت سر بذاره.

 

معروف‌ترین داستان‌های ماجراجویانه‌

معروف‌ترین داستان‌هایی که تو ژانر ماجراجویی منتشر شده‌اند و تو کل دنیا طرفدارهای زیادی پیدا کرده‌اند این‌ کتاب‌‌هان:
سفر در اعماق زمین، نوشته‌ی ژول ورن
تارزان، نوشته‌ی ادگار رایس باروز
کتاب جنگل، نوشته‌ی رودیار کیپلینگ
بیست هزار فرسنگ زیر آب، نوشته‌ی ژول ورن
دور دنیا در هشتاد روز، نوشته‌ی ژول ورن
رابینسون کروزو، نوشته‌ی دانیل دفو
هابیت، نوشته‌ی جی.آر.آر. تالکین

کدوم از این کتاب‌ها رو خونده‌اید؟

چند تا از کتاب‌های ماجراجویانه‌ی پرتقال

اگه جزو خواننده‌های وبلاگ پرتقال باشید، می‌دونید که قبل‌ از این درباره‌ی ژانرهای زیادی براتون نوشتیم و باهاتون صحبت کردیم. ژانرهایی مثل ژانر وحشت، ژانر علمی، ژانر اتوبیوگرافی یا خودزندگی‌نامه، ژانر کمیک‌استریپ یا داستان مصور، ژانر ترسناک، ژانر فانتزی، ژانر رئال و ...
انتشارات پرتقال کتاب‌های زیادی تو ژانر ماجراجویی منتشر کرده. تو این یادداشت قراره درباره‌ی چندتا از کتاب‌های باحال پرتقال تو ژانر ماجراجویی باهاتون صحبت کنیم.

مجموعه‌ی چند جلدی قصه‌های نسبتا عجیب ، نوشته‌ی جنیفر کیلیک
مجموعه‌ی قصه‌هایی از جاده‌ی دیکاوو ، نوشته‌ی کیت دی کاملیو
افسانه ستاره نورد ، جی.آی. وگنر

 

قصه های نسبتا عجیب

دروغ‌سنج بدبو
این مجموعه‌ی چند جلدی، داستان‌های ماجراجویانه‌ی خنده‌داری داره که پر از طنز و معما و اتفاق‌های پیش‌بینی‌ نشده‌ است. قصه‌های نسبتا عجیب داستان پسری به اسم الکسه که با دیدن یه تبلیغ وسط یه بازی کامپیوتری، از یه نفر به اسم پرفسور قدرت عجیبی رو می‌خره. از اون به بعد با یه پالس الکتریکی که با یه تماس تلفنی بهش داده می‌شه، نیروی فوق بشری پیدا می‌کنه. نیروی فوق بشری‌ش چیه؟ کشف دروغ!
گوش الکس با شنیدن هر دروغی صدا می‌ده. اما یه مشکل خیلی بزرگ وجود داره؛ اون هم بوی خیلی بدیه که از با هر صدا از گوشش بیرون می‌آد. در واقع این قدرت خارق‌العاده باعث دردسرهای زیادی برای الکس می‌شه. الکس هر جا دروغ می‌شنوه، بوی بدی دور و برش به راه می‌افته. به خاطر همین کم‌کم دوست‌هاش رو از دست می‌ده و به آدم تنهایی تبدیل می‌شه. به نظرتون الکس چطوری می‌تونه این نیروی عجیبش رو کنترل کنه؟ نابغه‌ای که پشت این ماجراهاست کیه؟
مجموعه‌ی قدرت‌های نسبتا عجیب یه ترکیب خوشمزه از شجاعت، بامزگی با شخصیت‌های دوست‌داشتنیه و کلی اتفاق و ماجراهای مختلف داره.

قدرت ‌های نسبتا عجیب۱: دروغ سنج بدبو
نویسنده جنیفر کیلیک
مترجم: نیلوفر خوش‌زبان
گروه سنی: ۷ تا ۱۲ سال

 

کتاب قصه‌هایی از جاده‌ی دیکاوو ۱

این کتاب درباره‌ی شخصی به نام آقای نینکره که توی سینما کار می‌کنه. اما آرزو داره که یه گاوچرون باشه. همه‌ی وسایل مورد نیاز گاوچرونی رو هم داره؛ کلاه، کمربند و چکمه‌ی گاوچرانی... اما هنوز یه چیزی کمه؛ و اون اسبه. خیلی زود، آقای نینکر عاشق اسبی به اسم مِی‌بِلین می‌شه. می‌بلین با همه‌ی اسب‌های دنیا فرق داره. چون عاشق تعریف و تمجید و خوردن اسپاگتی و چیزهای شیرینه. البته یه کم هم نازک‌نارنجیه. چون خیلی زود احساس تنهایی می‌کنه. ماجرای اصلی این داستان از جایی شروع می‌شه که آقای نینکر این اخلاق می‌بلین رو فراموش می‌کنه... 
قصه‌ هایی از جاده دیکاوو۱: اسبت را زین کن آقای نینکر
نویسنده: کیت دی کاملیو
مترجم: هادی معتمدنیا
گروه سنی: ۷ تا ۱۲ سال

 

افسانه‌ ستاره نورد

این کتاب درباره‌ی پسری به اسم تیمیه. تیمی تابستون فقط ۲۴ ساعت وقت داره تا دوست صمیمی‌اش رو نجات بده. تیمی و دوست‌هاش تو این ۲۴ ساعت، باید کشتی گشمده‌ی یه دزد دریایی بدنام رو که زیر خیابون‌های شهر دفن شده پیدا کنند. اما تو این ماجراجویی و جست‌وجو، با نیروی سیاه مواجه می‌شن...
کتاب افسانه ستاره نورد یه کتاب معمایی و ماجراجویی با تصویرهای رنگیه. با حل‌کردن معماها به تیمی تابستون کمک می‌کنید تا راز افسانه‌ ستاره نورد رو کشف کنه و دوست عزیزش رو از خطر نجات بده...

افسانه ستاره نورد
نویسنده: جی. آی. وگنر
مترجم: پریا پورمند
گروه سنی: بالای ۱۲ سال

باحال‌ترین و هیجان‌انگیزترین کتاب ماجراجویی‌یی که خوندید چی بوده؟ تو کامنت‌ها برامون بنویسید.

 
 

 

 

در مورد این پست نظر بده !

پرتقالی شو!

به حساب کاربری خودتون وارد شوید